onsdag 17. februar 2010

Luer, luer og atter luer

Jeg har aldri skjønt meg på de som gidder å strikke luer, når det er så mye annet fint man kan strikke....før nå :-) Plutselig trengte vi luer, og jeg hadde behov for noen lette, raske prosjekter.
Min svigerinne nevnte at hun ønsket seg en "sæggelue". Fant en jeg tenkte kunne passe på www.garnstudio.no, og fikk den akkurat ferdig før vi skulle på middag til dem på lørdag. Under middagen fikk jeg bestilling på en til, til min andre svigerinne, så da var det bare å hive seg over pinnene igjen :-). Den første fikk jeg dessverre ikke tatt bilde av, men her er noen av den andre. De er helt like, bortsett fra at den første hadde en stripe mer av det gråe. Gikk nemlig tom for det... Den er forresten strikket med dobbel Tynn Alpakka på pinne 4




For noen uker siden var jeg innom Judith sin strikkeblogg. Her så jeg en lekker flettelue med dusk, som jeg bet meg merke i. Siden jeg har masse hvit Alfa liggende passet det bra å prøve seg på denne. Den ble nok ikke helt som Judith sin, men jeg er godt fornøyd. Datteren min likte den veldig godt! Takk for oppskriften, Judith :-)



3 kommentarer:

  1. Oi, så mange flotte luer. Forstår at du har blitt hekta nå. Luer er jo fint. Kanskje jeg skal prøve meg også?

    SvarSlett
  2. Så fin lue!
    Veldig hyggelig at du kunne bruke oppskriften:-) Blir ganske stolt av det.

    SvarSlett
  3. Stilige luer! Det kan man aldri få nok av, bare spør JR!!

    Kos deg og ha ei herlig helg!

    Vibbedille ;))

    SvarSlett