lørdag 2. mai 2009

Gjenbruk

Jeg er virkelig i syhjørnet i dag. Det er en del prosjekter som har hopet seg opp i hjernen min, og som bare venter på å få komme ut. Dessverrre går ting litt treigt enda, så det er ikke så mye jeg får gjort på en dag. Det ene prosjektet var vesken fra tidligere i dag, og her er det neste på listen. Fort gjort var det også. Har faktisk ikke sydd en eneste søm, bare klippet litt.


Altså, for et par år siden kjøpte jeg en "skjortekjole" fra Jean Paul. Jeg synes den er veldig fin, men den passer absolutt ikke til min kropp. Det er jo for galt at den bare skal henge i skapet også.

FØR
(Jeg hadde allerede klippet i den, da jeg fant ut at jeg skulle ta bilde, men man ser jo sånn omtrent hvordan den var)



ETTER
Jeg satte enkelt og greit inn en strikk i samme hullene som snorene er, og vips har datteren min fått nytt skjørt :-) Hun sover nå, men hun skal få prøve det i morgen tidlig. Kanskje jeg får lagt ut et bilde av henne med skjørtet på.

Etter planen skulle jeg beholde overdelen som en bluse, men den ble så kort at det ikke ble noe pent. Jeg får se hva jeg finner på med den. Hvis noen har forslag taes de imot med stor takk :-)

5 kommentarer:

  1. Du kan sy på ein blodekant eller noko slikt nede på blusen så blir den ikkje så kort?

    SvarSlett
  2. eller sy på et stoffstykke i et mønster og farge som passer til. Kanskje striper på tvers. Eller hekle en fin bord, eller strikke en ribb. Gjenbruk er gøy:-)

    SvarSlett
  3. Hei!:) Så fin blogg du har :)

    Gjenbruk er veldig kjekt! Gleder meg til å lære meg symaskinen min, som jeg fikk til bursdagen min:) Moren min må bare lære med et par ting..hehe:)

    SvarSlett
  4. Så lurt å sy om skjortekjolen til et skjørt. Nå får både du og datteren din glede av gjenbruken :-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for kommentarer og fine innspill! :-) Jeg var egentlig klar for å skrinlegge hele prosjektet med å sy om blusen til meg, men takket være deres ideer skal jeg få gjort noe med den :-)

    SvarSlett