søndag 24. mai 2009

Tovet kurv til strikketøy

Det var vel på tide jeg fikk en kurv til å ha strikketøyet i. Til nå har jeg brukt en veske, og gjerne en pose i tillegg til det jeg holder på med akkurat nå. Jeg skulle egentlig bare strikke en på lykke og fromme, men så dro dama i garnbutikken frem en oppskrift, og da ble det til at jeg kjøpte den. Det var så mye annet fint i det heftet som jeg kan lage senere, så det kommer nok til nytte uansett. Oppskriften er fra Dale, og den er strikket i Hubro på pinne nr. 10.


Før toving
DVD'en er der for å illustrere størrelsen. Ganske monster-aktig egentlig, men siden den er strikket på pinne nr 10 tok det meg bare to (lange) kvelder å fullføre den.
















Etter toving
Jeg burde nok ha latt den få en omgang til i vaskemaskinen, for den er litt slapp i fisken, men jeg likte størrelsen på den slik den er nå. Jeg må tenke litt på det.

6 kommentarer:

  1. Den ble flott.Det er kjekt å ha en fin kurv til å legge strikketøyet i.Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Den var helt perfekt altså. Kunne veldig godt tenke meg en slik selv og.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Måtte fjerne for fant en skrivefeil....

    Oi, det var virkelig en flott kurv. Den ble jo bare helt knall. Jeg kunne også tenkt meg en slik. Som du forstår er det en stund siden jeg har blogget. Teppet ditt ble også veldig fint.

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har her inne! Og takk for tips om Drøbak- butikk ;) bølgeteppet ditt er superimponerende, jeg har lyst til å prøve meg på det selv, har nettopp lært meg og hekle og holder på med en kjøkkengardin som tar evigheter å få ferdig, iallefall når den bare kommer innimellom alt det andre som jeg fristes til å begynne på. Fokus! Det mangler her i gården... Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. det va e kjempe fin kurv. siden det er hull på sidene er den enkel å ta med sæ.håndarbeids veske.må prøve å strikke en sånn æ å

    SvarSlett