lørdag 9. mai 2009

Seng til Figaro

Figaro er altså katten vår :-) Jeg har lenge tenkt at jeg skulle sy, hekle eller strikke en seng til henne. Nå fant jeg plutselig ut at jeg skulle sy en. Det gjør jo ingenting om hun har flere senger, så det er mulig det blir både en strikket og en heklet senere...
Stoffet er fra IKEA, men jeg har en mistanke om at dette ytterste, turkise stoffet egner seg best som gardiner. Det virker ikke som om det er så slitesterkt, for å si det mildt.... Vi får se hvor lenge det holder. En pute med vatt fra IKEA måtte også bøte med livet, og fikk nytt liv som fyll i kattesengen. Jeg har også klippet til platevatt til bunnen av sengen. I utgangspunktet hadde jeg en rund pute jeg skulle legge oppå, og selve sengen ble egentlig sydd for å passe til puta. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke ville ha puta der likevel...

Figaro la seg til å sove i den nye sengen sin nøyaktig to minutter etter at jeg hadde lagt den på gulvet, så det virker som om den falt i smak. Jeg tar det som et kompliment :-)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar